Ga naar inhoud

Rob

Administrators
  • Aantal items

    1474
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    77

Rob won de laatste dag op 18 februari

Rob had de meest gelikete inhoud!

Community reputatie

121 Excellent

2 Volgers

Over Rob

  • Verjaardag 25 september

Extra informatie

  • BoardGameGeek
    rxshorty

Recente bezoekers van dit profiel

933 profielweergaven
  1. Rob

    Crisis Protocol

    Ondertussen al even Crisis Protocol thuis liggen. Afgelopen zelfs een uitbreiding gehaald: Venom. Tijd om te beginnen met schilderen! Venom is niet goed gelukt die moet ik nog wat aanpakken. Captain Marvel is door @Dan2x geschilderd en ziet er erg netjes uit. Hulk heb is wel voldoende.
  2. 0 downloads

    Mission Monday is back for the first time in 2020! In case you missed the last one, Mission Mondays are where we will be releasing brand new narrative missions for Core Space to download for free. Mission Mondays will return on a regular basis. To stay up to date with the latest game content make sure you subscribe to this blog (link in the bottom right corner) and sign up to our newsletter HERE. Prison Break The 13th mission – unlucky for some, and in this case it’s one of your Traders that has been apprehended by the Galactic Corps. This mission is perfect for inserting into a campaign after one of your Traders has been arrested. This mission is also special because it started out as part of last year’s mission design competition. Core Space players around the world submitted their own custom missions and this year they will get to see their ideas in print. Yes, that’s right, all of the Monday Missions so far will soon be collated and published in a brand-new expansion book along with a new narrative campaign and lots of other exciting content. Make sure you are signed up to our newsletter to get the latest on our new Core Space products when they are released. This mission was inspired by an idea from Ben Chapple. Thanks Ben. If anyone else has a mission they would like to see featured here, send it in to customerservice@battlesystems.co.uk – we look forward to hearing from you! In this mission you will have to break into a Galactic Prison to liberate your crewmate, but it won’t be easy. You’ll need to team up with other crews and all sorts of criminal scum if you want to make it out alive! This one was written for the many Core Space superfans out there who have everything – to play it as shown you will need the three main expansions, a set of Detention Cells, and some extra clips. However, like all Core Space missions it’s flexible – if you don’t have the exact components you can switch things out to match your collection :-).
  3. Rob

    Tapestry

    © TafelTOP

  4. Rob

    Tapestry

    © TafelTOP

  5. Rob

    Tapestry

    © TafelTOP

  6. Rob

    Tapestry

    © TafelTOP

  7. Rob

    Monsterpocalypse

    © TafelTOP

  8. Rob

    Monsterpocalypse

    © TafelTOP

  9. Mijn top 3 van januari: Space Hulk Core Space Tainted Grail Was een goede maand!!!
  10. Afgelopen weekend was een bijzonder weekend met een feest in een groot verblijf. Tijd voor bordspellen en dit keer ook Genesis! Semi cooperatief en aliens. Dit keer de versie van Kevin, retail versie, wat er alsnog erg netjes uit ziet. We waren met 4 spelers: Kevin, Cici, Misha en ik. In dit spel krijgt iedere speler 2 objective cards waar hij of zij een keuze moet maken zodra de eerste alien zich zelf laat zien in het schip. Deze objectives cards kunnen van zaken bevatten als zorg dat het schip naar aarde vliegt, zorg dat speler 1 het niet overleeft, blaas het schip op etc etc. Spelers weten van elkaar niet welke objective ze hebben. De eerste ronde ontwaken de spelers in de cryo room... geschrokken en geen idee waar ze heen gaan moeten de spelers het schip gaan verkennen. Werken de 3 motoren nog? Want met 2 motoren kunnen we nog een zogenaamde JUMP maken met het schip, maar als er 3 kapot zijn dan gaat het niet werken. Waar gaan we heen? Voorin het schip is de kamer waarin de route staat ingesteld... deze kun je aanpassen. Wil je naar aarde of toch mars? Het leuke van dit is dat je zaken kunt aanpassen zonder het te laten zien aan de andere spelers. je zult ze moeten overtuigen dat je de waarheid verteld. Mijn objective kaart bevatte 2 opties: - Ga naar de Aarde maar alleen als het alien nest kapot is - Ga naar Mars In het begin gaf Cici aan dat alle Engines goed zijn maar dat moest ik natuurlijk nog wel even controleren. Na een controle in 2 engine rooms zonder aliens tegen te zijn gekomen was het duidelijk Cici was te vertrouwen. Waar ik nog wel aan twijfelde was Kevin die vertelde dat de route ingesteld was richting aarde... de A van Aarde... ok... Maar ook Misha twijfelde en controleerde Kevin zijn werk en gaf aan dat het klopte. Heeft nu iedere speler het beste voor met elkaar? Geen mensen met een dubbele agenda? Ok mooi! Halverwege het spel tijd om mensen te vragen om samen met mij het nest op te zoeken van de aliens om deze uit te schakelen. Als dat klaar is kan ik ook terug in de cryo slaap wetende dat het schip netjes naar aarde vliegt. Pas op 2/3 van het spel besloot Misha mij te gaan helpen... want Kevin en Cici waren alvast in Cryo sleep gegaan. Alles staat goed, we gaan naar aarde en de motoren zijn in prima staat. Misha was te laat met het helpen met het nest dus ik besloot de route aan te passen, niet de A van aarde maar de B van Mars! Cici en Kevin waren tjah op zijn minst gezegd not amused... Misha was het er ook niet mee eens en bleek een andere objective te hebben: Kill the alien queen! Het enige wat hij nog moest doen zodat ik mijn doel kon halen was doodgaan... Ik stond namelijk al even klaar bij de escape pods maar deze waren niet gereed voor vertrek, dit moet je doen in een andere kamer of er moet iemand sterven. Helaas bleef Misha de aliens prima van zich afslaan totdat... Hij zowel de queen als een andere flinke alien tegen kwam... in de allerlaatste ronde ging hij ten onder door de aanvallen van de aliens. Juist! Het schip was onderweg naar Mars en ik kon vertrekken in de escapepod! Gewonnen! Iedereen voelde zich verraden maar ik was van mening dat ik de mensheid had gered... ik bedoel wie stuurt er nu een spaceship vol met aliens en een nest richting aarde?
  11. Een woensdag avond met een relatief drukke werkweek achter de rug. Niet te zware spellen dus. @Deluxe Roelbook had wel wat bij. PARKS & Micropolis. PARKS heeft wat weg van Tokaido. Alleen leg je in PARKS een route af langs parken in Amerika, de National Parks om precies te zijn. Het doel is zoveel mogelijk parken bezoeken om op die manier punten te scoren. Speler met de meeste punten wint. Iedere speler krijgt 2 meeples die je over het bord laat lopen. Je mag in 1 keer naar het einde lopen maar dat is natuurlijk niet handig. Stop je bij een tegel dan mag je de resource pakken die er op ligt en de actie uitvoeren van het kaartje. Dit kan zijn een foto maken voor resources (een foto is ook een punt), resources krijgen, park bezoeken of gear kopen. Gear kan handig zijn want er zijn zaken waarmee je bezoekjes aan een park korting kunt krijgen. Waar je wel rekening mee moet houden met je meeple is dat er maar 1 meeple per tegel mag staan. Tenzij je kampvuur token omdraait dan mag je op een tegel gaan staan waar al iemand staat. Is van je meeples bij het einde beland mag je het kampvuur opnieuw omdraaien zodat je weer op een tegel kunt staan met een andere meeple. Spel speelt snel en ziet er erg mooi uit. Het doosje PARKS zit vol met GameTrayz en de kwaliteit is top! Voor iedereen was het de eerste keer PARKS ( @YuYu @Lindoras en @Deluxe Roelbook ) en dan heb ik dus een kans. Zowaar gewonnen met een 2 punten verschil! Tweede spelletje wat we speelde was Micropolis. Een spel wat op Spiel voor een erg mooie prijs is gekocht door @Deluxe Roelbook. In dit spel pak je in je beurt een tegel in je beurt. Er liggen er 5 open en de eerste kost je niets en ieder volgende een soldaat. Iedere speler begint met hetzelfde aantal soldaten. Met het aanleggen van de tegels wil je lange tunnels maken met veel mieren erin en combinaties maken met een Queen of een andere soort mier. Het spel stopt als je speler bord volledig is gebouwd. Daarna is het zaak punten te tellen. Ja het spel heeft meer in zich dan dat je op het eerste gezicht denkt, maar het speelt leuk! En vreemd genoeg heb ik ook dit spelletje mogen winnen.
  12. Rob

    Ninja Academy

    As an apprentice Ninja, it’s time for you to show all your skills in challenging and exciting tricky trials. Will you be quicker, stronger, smarter…. or simply more concentrated than your opponents? Your training alternates collective trials and duels, in a series of varied tests drawn randomly. But whether you are challenging the whole group and head-to-head with another ninja, there will be only one rule: be the best at your trial! For example, try to be the first player to place a Ninja meeple on each of your fingertips! Try to guess how many ninjas your opponent put in the box just by shaking it! Be the quickest to assemble 5 wood logs vertically! Be strong enough to collect points depending on your score, but be also strategic enough when you bet on the winner of each duel! Ninja Academy is a hilarious, fast-paced and highly replayable new dexterity game!
  13. Rob

    Micropolis

    Gather your ants in Micropolis, and send them through the anthill to do your bidding. What do you want? Fruit? Warriors? A queen? Even more ants?! Each player starts with a central location that will be surrounded by ten tiles over the course of the game, with the tiles being connected by a series of tunnels. Over ten rounds, players draft tiles one at a time, with the player with the largest army going first. They can take the first tile in line, or place an ant on each tile they want to pass to get to something better. The tiles have various roles on them: Queens who if alone can improve their space; Nannies who give you extra ant soldiers; Architects who let you take any tile for free; Warriors who attack the first player; Generals who manage the movement of your ant soldiers; and Fruit gatherers who collect fruits, which score based on the variety you have. Ants at the end of the game are worth one point each, and whoever has the largest army earns an additional 5 points.
  14. Rob

    PARKS

    PARKS is a celebration of the US National Parks featuring illustrious art from Fifty-Nine Parks. In PARKS, players will take on the role of two hikers as they trek through different trails across four seasons of the year. While on the trail, these hikers will take actions and collect memories of the places your hikers visit. These memories are represented by various resource tokens like mountains and forests. Collecting these memories in sets will allow players to trade them in to visit a National Park at the end of each hike. Each trail represents one season of the year, and each season, the trails will change and grow steadily longer. The trails, represented by tiles, get shuffled in between each season and laid out anew for the next round. Resources can be tough to come by especially when someone is at the place you’re trying to reach! Campfires allow you to share a space and time with other hikers. Canteens and Gear can also be used to improve your access to resources through the game. It’ll be tough to manage building up your engine versus spending resources on parks, but we bet you’re up to the challenge. Welcome to PARKS!
  15. Rob

    Ice and the Sky

    © TafelTOP

×
×
  • Nieuwe aanmaken...