Ga naar inhoud
  • Tower of Madness

       (Gemiddelde beoordeling van alle reviews)
    Aantal spelers: 3 - 5 Speeltijd minuten: 30 - 45 Uitgever: Smirk & Dagger Games

    Investigate unspeakable horrors without losing your marbles — literally!

    The veil between worlds in thinning, an ancient horror is awakening, and the very existence of the world hangs in the balance. You must investigate a series of horrific locations and discover the unknowable truth before the world ends — or go mad in the attempt to save it. Find the paranormal gates that have opened onto our world, and be stout of heart and strong of mind for only then will you discover how to seal the gates and save humanity.

    In Tower of Madness, a three-dimensional clock tower, standing a foot tall and filled with marbles of four distinct colors, stands before you. Thirty unworldly tentacles push through the tower walls in every direction in this high-tension, push-your-luck dice game of Lovecraft-inspired horror. Fail your investigation dice rolls and you will be forced to draw a tentacle from the tower. Any marbles that fall as a result affect your character immediately, whether adding to your discovery total, gaining you spells and knowledge that man was not meant to have, or gaining madness; drop one of the three DOOM marbles, however, and you summon Cthulhu and end the game.

    Investigate every horrific location in the deck, each with its own unique dice challenge, in order to save the world before your luck runs out. The player with the most discovery points is declared the hero and wins the game. Otherwise, the insane players collectively enjoy a brief moment of victory as Cthulhu rises, destroys the world, and eats them last...as their reward.

    Designer: Curt Covert BoardGameGeek: https://boardgamegeek.com/boardgame/226146/tower-madness

    Simpel, random maar toch leuk.

    Tower of Madness is een eenvoudig te leren bordspel.
    Als onderzoekers moet je een aantal locaties oplossen om de komst van Cthulhu tegen te gaan.

    In je beurt moet je dobbelen en je moet eerst de oplossing gooien, een 1, 2 en een 3 om vervolgens met de andere 2 dobbelstene zo hoog mogelijke score weg te zetten. Heb jij aan het eind van de ronde de hoogste discovery waarde dan win je de locatie en krijg je de punten.

    Faal je met het oplossen van een locatie dan moet je een tentakel uit de toren trekken.
    Als er tijdens dit knikkers uit de toren vallen zijn deze voor jou,
    Denk hierbij aan spellcards pakken, extra punten maar ook damage... bij 4 ben je insane!

    Speelt simpel weg en die toren ziet erg tof uit... jammer van de kaartjes die zijn van matige kwaliteit.

    Rob review van Rob
    Overzicht van alle reviews:
    (1)
    Log in om dit te volgen  



×
×
  • Nieuwe aanmaken...