Ga naar inhoud
Log in om dit te volgen  

Starcadia Quest

Log in om dit te volgen  
Rob

41 weergaven

Arcadia Quest is een spel waarvan ik de campaign 2 keer heb uitgespeeld.
Dus toen ik hoorde dat Starcadia Quest eraan zat te komen hield ik deze in de gaten.
Geen Kickstarter gedaan maar uiteindelijk wel de retail versie gehaald.

large.IMG_20200603_221027293.jpg.ce0c7b8ed520454b45285c802ecba892.jpg

Deze stond ondertussen weer meer als een maand netjes klaar boven op de bordspel zolder om gespeeld te worden.
Gisterenavond was het dan zo ver om dit spel op tafel te leggen.

Volgens Tom Vasel een gestroomlijnde versie van de orginele Arcadia Quest, dus voor mij waren de verwachtingen relatief hoog.
Misschien was dan ook wel gelijk een valkuil....

Maar goed Starcadia Quest verschilt met de originele voornamelijk met het aantal karakter dat je speelt.
Dit is in plaats van 3 maar 2 karakaters, meer overzicht dus.
Ook zijn er dikke tegels gebruikt in plaats van kaartjes voor de wapens en boosts.
Dat zorgt ervoor dat het allemaal wat overzichtelijker wordt.

large.IMG_20200603_221031651.jpg.4d6e12be9f81552dbe1867091f0fca28.jpg

Zo hebben ook alle tegels al geprint waar alles moet liggen wat betreft items en portals wat het ook weer makkelijker maakt bij het opzetten.
De mini's zien er ook weer prima uit maar de speler borden/matten zijn van erg dun karton en doet echt afbreuk aan de kwaliteitsgevoel.
Dit zie je ook terug in de vijandenborden en de kaartjes die van ok kwaliteit zijn.

Tijdens het spelen voelde het toch wat traag aan en dat komt dan voornamelijk door het dobbelwerk wat moet gebeuren.
Niet echt een groot probleem maar na een uur bezig te zijn geweest hadden we het gevoel dat we in een soort loop zaten.
Er moest een object naar een computer gebracht worden maar we zaten elkaar daar zo in dwars dat dit een beetje voelde als een gebed zonder eind.
Daarnaast krijg je victory points bij het verslaan van vijanden en elkaar, dat houd je bij door middel van tokens.
Deze tokens waren op voordat we de eerste missie hadden beëindigd.

Tokens die op waren, een soort van loop waarin we elkaar dwars zaten en de toch net niet vloeiende gameplay zorgd ervoor dat we de eerste missie hebben afgebroken...
Jawel... afgebroken... dit spel zijn we "ontgroeid"? Lees dit is niet meer wat ik zoek in een spel... balen...

 

  • Like 1
Log in om dit te volgen  


1 Reactie


Aanbevolen reacties

De krullende spelerborden waren mij echt een doorn in mijn oog.
Dit in vergelijking met de rest van de componenten.

En ja, helaas was ik het eens het spel af te breken,
wilde dat zelf al eerder aangeven,
maar ja als je op dat moment de meeste punten hebt,
klinkt dat niet heel erg sportief..
Ben het dan ook helemaal eens met de bovenstaande kritiek.
Ik waardeer het dan ook met niet meer dan een 6, ruim 2 punten lager dan op BGG is gebeurd.
Mogelijk kan een andere missie alsnog een andere ervaring opleveren,
maar ik ben er huiverig voor en kies dan liever voor een ander spel
wat nog op de shelf of shame ligt...


 

Deel deze reactie


Link naar reactie
Gast
Plaats een reactie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...